Інформаційні системи в менеджменті http://ism.flybb.ru/ |
|
63 Розвиток експертних систем http://ism.flybb.ru/topic93.html |
Страница 1 из 1 |
Автор: | М. Савка [ 06-10, 19:05 ] |
Заголовок сообщения: | 63 Розвиток експертних систем |
63. Розвиток експортних систем Етапи розробки ЕС 1)Етап ідентифікації проблем - визначаються завдання, які підлягають вирішенню, виявляються цілі розробки, визначаються експерти і типи користувачів. 2)Етап витягання знань - проводиться змістовний аналіз проблемної області, виявляються поняття і їх взаємозв'язки, визначаються методи розв'язання задач. 3)Етап структуризації знань - обираються ІС і визначаються способи подання всіх видів знань, формалізуются основні поняття, визначаються способи інтерпретації знань, моделюється робота системи, оцінюється адекватність цілям системи зафіксованих понять, методів рішень, засобів представлення й маніпулювання знаннями. 4)Етап формалізації - здійснюється наповнення експертом бази знань. У зв'язку з тим, що основою ЕС є знання, даний етап є найбільш важливим і найбільш трудомістким етапом розробки ЕС. Процес придбання знань поділяють на вилучення знань з експерта, організацію знань, що забезпечує ефективну роботу системи, і представлення знань у вигляді, зрозумілому ЕС. Процес придбання знань здійснюється інженером зі знань на основі аналізу діяльності експерта з вирішення реальних завдань. 5)Реалізація ЕС - відбувається створення одного або декількох прототипів ЕС котрі вирішують поставлені задачі. 6)Етап тестування - проводиться оцінка обраного способу представлення знань в ЕС в цілому. Вперше про штучний інтелект заговорили в середині минулого сторіччя, — розповів доцент кафедри обчислювальної техніки НТУ «Київський політехнічний інститут» Володимир ПУСТОВАРОВ, — із масовою появою комп’ютерів. Уже на початку 60-х у США були створені перші експертні системи. Їх активно почали застосовувати в медицині, хімії складних неорганічних з’єднань, геологорозвідці. Далі від спеціалізованих систем почали переходити до оболонок експертних систем, які можна налаштувати на вирішення завдань у будь-якій галузі. Десь із середини 80-х експертні системи почали проникати в різноманітні математичні сфери, а також в галузі природних мов. Трохи пізніше були розроблені методи семантичного аналізу, став можливий діалог із користувачем. З кінця 70-х різноманітні текстові пошукові системи з’явилися й у СРСР. Найбільш поширеними були системи, здатні опрацьовувати величезну кількість інформації: якщо, приміром, необхідно знайти потрібні файли в Інтернеті або в базі даних окремо взятого підприємства. Останніми роками світові «монстри» від буквеного пошуку перейшли до пошуку з морфології слова, — тобто виходячи зі смислового значення. |
Автор: | ism [ 08-10, 11:11 ] |
Заголовок сообщения: | |
+ |
Страница 1 из 1 | Часовой пояс: UTC + 3 часа |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |