Інформаційні системи в менеджменті

навчальний
Текущее время: 25-09, 14:57

Часовой пояс: UTC + 3 часа




Начать новую тему Эта тема закрыта, вы не можете редактировать и оставлять сообщения в ней.  [ Сообщений: 2 ] 
Автор Сообщение
СообщениеДобавлено: 05-10, 21:13 
Не в сети

Зарегистрирован: 04-10, 11:52
Сообщения: 7
Системи підтримки прийняття управлінських рішень

План
1.Сутність систем підтримки прийняття управлінських рішень.
2.Технології аналітичного моделювання.
3.Використання технологій штучного інтелекту в управлінні організацією


1. Сутність систем підтримки прийняття управлінських
рішень.

Проблема використання комп’ютерних технологій в управлінні організаціями полягає у переведенні інформаційних технологій з кількісного опрацювання в зону змістовних аспектів управління. Новий напрям у використанні ІТ ґрунтується на синтетичному, змістовому аспекті використання комп’ютерів, втілюючись у системах підтримки прийняття рішень (СППР).
Нижче пропонується таке визначення СППР. яке найповніше враховує окремі аспекти цього явища.
Системи підтримки прийняття рішень - це інтерактивні інформаційні системи, які використовують устаткування, програмне забезпечення, дані, базу моделей і знання менеджера для підтримки прийняття напівструктурованих і неструктурованих рішень на всіх етапах в процесі аналітичного моделювання на основі доступного набору технологій.
Специфіка СППР насамперед виявляється під час порівняння цілей різних видів ІС. Традиційні інформаційно-звітні системи узагальнюють і регулярно надають поточну регламентовану інформацію про основні функції ділової діяльності (маркетинг, виробництво, фінанси). отримання звітів на робочих місцях менеджерів відбувається за графіком або за запитом.
СППР створюються для неструктурованих тат напівструктурованих проблем. генеруючи нетипові специфічні рішення, менеджери самі формують інформацію в інтерактивному режимі. Для планування і контролю на тактичному і стратегічному рівні менеджерам потрібна додаткова, унікальна, разова інформація.
Порівняння технології формування інформації в традиційних звітних ІС та в СППР розкриває основну особливість СППР. Регламентовані звіти, які менеджери отримують готовими від ІС, сформовані на основі чітко
визначеної технології, описаної в проектній документації до ІС і контрольованої її інженерно-технічним персоналом. Формування інформації засобами СППР також передбачає використання певних технологій доступу до наявних ресурсів, однак цю технологію визначає сам менеджер.
Технологія підтримки прийняття рішень не виконується повністю автоматично, оскільки здійснюється під управлінням менеджера. СППР - це така людино-машинна система, де процеси формування і використання інформації не розділяються.
Основними компонентами СППР є:
база даних;
підсистема управління базою даних;
інтерфейс користувача;
база моделей;
система управління базою моделей.
Характеристики та переваги сучасних СППР:
1.СППР надає особі, яка приймає рішення (ОПР), допомогу в процесі прийняття рішення і забезпечує підтримку в усьому діапазоні структурованих, напівструктурованих і неструктурованих задач.
2.СППР не замінює і не скасовує судження та оцінки ОПР, а лише підтримує їх.
3.СППР підвищує ефективність генерування альтернативних рішень.
4.СППР здійснює інтеграцію моделей та аналітичних методів зі стандартним доступом до них.
5.СППР проста в роботі і придатна для використання менеджерами, які не мають значного досвіду роботи з ЕОМ.
6.СППР побудована за принципом інтерактивного розв’язання задач.
7.СППР орієнтована на гнучкість та адаптивність у пристосуванні до змін середовища або підходів до розв’язання задач.
8.СППР не нав’язує певний процес прийняття рішення. Користувач має можливість вибору альтернатив, використовуючи їх відповідно до свого пізнавального стилю.
СППР класифікуються за рівнем, призначенням, галуззю та функціональною приналежністю.


2. Технології аналітичного моделювання
В системах підтримки прийняття рішень найчастіше використовують такі основні технології аналітичного моделювання:
1.Аналіз "що, якщо ... ?"
2.Аналіз чутливості
3.Оптимізаційний аналіз
Аналіз цільової функції
1.Кореляційно-регресивний аналіз
2.Аналіз і прогнозування на основі трендів.
Аналіз "що, якщо ...?'' дає можливість змінювати значення незалежних змінних або їх зв’язки, спостерігаючи за зміною значень залежних змінних.
Аналіз чутливості зазвичай використовується, коли менеджеру складно визначитись у межах зміни залежних змінних. Можлива також і протилежні до цієї постановка задачі, а саме пошук діапазону прийнятних значень незалежних змінних. Таку аналітичну постановки називають аналізом цільової функції.
Оптимізаційний аналіз за змістом близький до аналізу цільової функції. Замість установлення конкретного значення цільової функції тут знаходять оптимальні значення кількох цільових змінних враховуючи чинні обмеження - виробничі, фінансові чи маркетингові.
Кореляційно-регресивний аналіз дозволяє перевіряти гіпотези щодо існування залежностей між незалежними і залежними змінними, а також будувати статистично важливі моделі з метою пояснення, передбачення та управління.
Аналіз і прогнозування на основі трендів є графічним і аналітичним моделюванням тенденцій.
Разом з тим в результаті наукових досліджень в СППР створюються і передають нові методи і технології як, наприклад: засоби однофакторного чи двофакторного аналізу.
Детальніше ці аналітичні методи розглядаються в дисциплінах "Економетрія", "Демографічна статистика" та "Дослідження операцій".


3. Використання технологій штучного інтелекту в управлінні
Розвиток бізнесу відбувається на тлі радикальних і динамічних змін у навколишньому (до бізнесу) середовищі та високих темпів зростання обсягів інформації. В цих умовах ключове значення для виживання організації має стратегічне планування і використання для цього сучасних інформаційних технологій.
На розвиток сучасних технологій інформаційної підтримки бізнесу впливає низка причин:
1.Кумулятивне зростання релевантної інформації робить необхідним застосування нових технологій пошуку тенденцій, які потенційно загрожують організації або відкривають перспективи бізнесу.
2.Динамізм зовнішнього середовища підвищує ймовірність прийняття неоптимальних управлінських рішень із-за браку часу.
3.Невизначеність у процесі прийняття рішень підвищує роль прогнозних моделей, що імітують різні функціональні компоненти бізнесу (маркетинг, управління фінансами,
виробництвом, персоналом тощо). Моделювання бізнес-процесів відкриває можливості аналізу їх наслідків на стадії проектування.
1.Процес стратегічного планування передбачає використання індуктивного мислення і методології реінжинірингу бізнесу, тобто технологій і інструментальних засобів, що допомагають менеджеру генерувати принципово нові рішення.
2.Забезпечення переваг перед конкурентами прямо пов’язане з формуванням у менеджерів уяви про нові потреби людей, виходячи з можливостей, пропонованих сучасними технологіями.
Вважається, що підтримувати досягнення організацією її стратегічних цілей повинні функціональні підсистеми менеджменту, при цьому їх ядром у майбутньому стануть інтегровані інформаційні системи, що містять елементи штучного інтелекту (ШІ).
У світі такі інформаційні системи прийнято відносити до класу так званих інтелектуальних систем. Ці системи являють собою особливу категорію інформаційних технологій, що об’єднують різні методи, зокрема: нейронні мережі, генетичні алгоритми, нечіткі системи, експертні системи, а також системи динамічного структурного моделювання. Загальною властивістю інтелектуальних систем є те, що вони імітують процеси, які відбуваються природі. Штучні нейронні мережі, наприклад, імітують у першому наближенні імітують властивості нервових ланцюгів, що поєднують біологічні нейрони. Генетичні алгоритми базуються на уявленнях про еволюцію живих організмів. Теорія нечітких множин та експертні системи оперують зі змістом слів і роблять висновки. І, нарешті, системна динаміка є могутнім інструментом, що дозволяє відображати когнітивні моделі і стимулює креативне мислення менеджерів.
Основні сфери застосування цих систем пов’язані з підтримкою прийняття управлінських рішень в бізнесі на стратегічному рівні управління.
Система штучного інтелекту (СШІ) - це система, що імітує на комп ’ютері мислення людини.
Перед її створенням структурується сукупність наступних знань:
вивчається процес мислення людини, що вирішує певні задачі або приймає рішення в конкретній професійній області;
виділяються основні етапи і кроки цього процесу;
розробляються програмні засоби, що відтворюють вивчені процеси на комп’ютері.
Методи штучного інтелекту засновані на структуризації систем прийняття рішення.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 08-10, 09:51 
Не в сети
Site Admin

Зарегистрирован: 18-09, 22:37
Сообщения: 177
+


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Эта тема закрыта, вы не можете редактировать и оставлять сообщения в ней.  [ Сообщений: 2 ] 

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения

Найти:
Перейти:  

Powered by Forumenko © 2006–2014
Русская поддержка phpBB