Інформаційні системи в менеджменті

навчальний
Текущее время: 28-03, 21:59

Часовой пояс: UTC + 3 часа




Форум закрыт Эта тема закрыта, вы не можете редактировать и оставлять сообщения в ней.  [ Сообщений: 2 ] 
Автор Сообщение
СообщениеДобавлено: 05-10, 20:32 
Не в сети

Зарегистрирован: 03-10, 14:37
Сообщения: 7
Термін “інформація” використовують в усіх галузях знань і сферах діяльності людини. інформація - це нові відомості, які можуть бути використані людиною для вдосконалення її діяльності і поповнення знань. Одне і те ж повідомлення одному одержувачу може дати багато інформації, а іншому - мало або нічого. Одним словом, «інформувати» в розумінні теорії інформації означає повідомляти раніше невідоме. Оскільки інформацію можна зберігати, перетворювати і передавати, повинні бути її носії, передавачі, канали зв'язку і приймачі. Це середовище об'єднує джерела інформації і її одержувачів в інформаційну систему. Активними учасниками цієї системи необов'язково повинні бути люди: обмін інформацією може відбуватися в тваринному і рослинному світі.
Найвищі вимоги до інформації пред'являються при ухваленні рішень.
Залежно від сфери діяльності інформація може бути історичною, біологічною, географічною, управлінською та ін. Серед управлінської інформації значне місце посідає економічна. Економічна інформація на відміну від інших використовується на всіх рівнях управління господарюванням, а отже, в усіх галузях сільськогосподарського виробництва. Економiчна iнформацiя є одна із найбільш поширених. Вона виникає у процесі виробничої діяльності i викори-стовується для управління цією діяльністю, виконуючи функції планування, обліку, аналізу, контролю і регулювання. Згідно ГОСТ 1975-74,
Сукупність різних відомостей економічного характеру, що виникають при підготовці виробництва, у процесі виробничо-господарської діяльності, в управлінні цією діяльністю, які можна фіксувати, передавати, перетворювати, зберігати й використовувати для здійснення функцій управління народним господарством і його окремими ланками різних рівнів називається економічною інформацією
або
Інформація, яка відображає процеси виробництва, розподілу, обміну, споживання матеріальних благ і послуг, називається економічною.
Практика показала, що в основі управління об'єктами доля економічної iнформацiї сягає 70%, а це означає, що вона є елементом управлiння. Залежно від функцій управління економічну інформацію поділяють на планову, облікову і регулювальну.
Планова інформація поділяється на таку, на базі якої складаються плани, і на таку, на базі якої регулюються планові процеси. Вона характеризується показниками перспективного, поточного і оперативного планування.
Облікова iнформація відображає господарські процеси у вигляді натуральних, трудових і вартісних показників. Складовими частинами її є бухгалтерські (86%), звітно-статистичні (9.8%) i оперативні (4.2%) данi. Це означає, що облікова iнформація може бути: бухгалтерська, статистична і оперативна.
Регулювальна інформація використовується для прийняття рішень про зміну даних або планових завдань.
Загалом інформація поділяється на змінну (робоча, оперативна) і сталу. Сталі дані використовуються при вирішенні задач з багаторазовим їх використанням.
За формою представлення інформація поділяється на цифрову, текстову і графічну. Текстова інформація являє собою сукупність символів, графічна зображується у вигляді графіків, схем, малюнків і креслень.
За частотою надходження в систему управління інформація може бути щоденною, потижневою, щомісячною і т. і.
За насищанням реквізитами інформація поділяється на недостатню, достатню і надмірну. Інформація не повинна бути надмірною, тому що надмірність погіршує розуміння явищ.
Під інформацією розуміється модель, яка дозволяє приймати багатоваріантні управлінські рішення, на базі зафіксованих параметрів виробничих процесів (послуг).
Корисною є інформація, яка допомагає планувати, контролювати, приймати рішення, яка збільшує знання, зменшує непевність в прийняті рішень і застосування якої створює вартість. Збір даних і їх обробка потребують витрат і не створюють вартості. Отже,корисна інформація зумовлена додатково виробленою вартістю, яку приносять зміни викликані прийнятими за її допомогою рішеннями, мінус вартість виробництва інформації.
недостатню, достатню і надмірну. Інформація не повинна бути надмірною, тому що надмірність погіршує розуміння явищ. Надмірність ? це властивість системи мати більше сигналів, ніж потрібно.
Відносно до об’єкта управління інформація може бути вхідною і вихідною.
Залежно від етапів утворення інформація поділяється на початкову і похідну. Початкова інформація виникає у бригадах, на фермах, складах тощо. Вона збирається, головним чином, вручну. Похідна інформація є результатом обчислень і може бути проміжною (в подальшому використовується для обчислень) і результативною (подальшій обробці не підлягає).
Початкова інформація поділяється на оброблювану і сталу, оскільки не всю початкову інформацію потрібно обробляти. Подання і оцінювання інформації. Форма подання інформації може бути усною (наприклад, оперативна), письмовою (наприклад, планова, бухгалтерська) або у формі машинних кодів. В якості фізичних носіїв інформації використовуються папір і магнітні диски. Відображається інформація звуковими сигналами, у формі роздруковок на папері і на екрані дисплея.
Оцінювати інформацію прийнято якісно і кількісно, але в обох цих випадках існують технічні і методологічні труднощі.
Якість даних - це сукупність властивостей даних, що роблять дані придатними для застосування згідно їх призначення .
Якість інформації визначається за сукупністю таких показників:
• економічна цінність для ефективності управління; збір даних і їх обробка потребують витрат і не створюють вартості; вартість(ціна) інформації зумовлена додатково виробленою вартістю, яку приносять викликані прийнятими за її допомогою рішеннями зміни, мінус вартість виробництва інформації (рис.1. 1.);
• актуальність, тобто її цінність в момент використання;
• репрезентативність - достатня структура і кількість для адекватного відображення властивостей об’єкта;
• повнота - достатність для ефективного використання;
• змістовність, тобто відношення показника кількості се-мантичної інформації до її загальної кількості;
• своєчасність - надходження в термін, що не порушує регламентного розв’язування задачі;
• достовірність - реальне відображення об’єкта з необхідною точністю; Залежно від об’єктивності інформація може бути достовірною і недостовірною;
• точність - ступінь наближення показника відображення до реальних параметрів;
• доступність - можливість діставати і сприймати інформацію;
• стійкість - можливість зберігати свої властивості на певному відрізку часу;
• вірогідність – визначати допустимий рівень спотворення як вхідної, так і результативної інформації, на якому зберігається ефективність функціонування системи;
• оперативність - відображати старіння інформації з часом і втратою актуальності (цінності); несвоєчасне надходження інформації зумовлює запізнення в прийнятті рішень.

Для вироблення оптимального керівного рішення необхідно зібрати інформацію про об'єкт керування i мати відомості про її обсяг. Aле за час збирання інформації від t0 до t1 об’єкт перейде iз стану s0 до стану s1, тобто інформація вже не залишається i0 , а стане i1, тому стає недостовірною для прийняття рішення. Це протиріччя зростає, якщо об'єкт має багатоступеневу структуру. Сучасним і перспективним інструментом реалізації поставленої мети є електронні обчислювальні машини з програмним забезпеченням. Використання сучасного програмного забезпечення дозволяє автоматизувати не тільки процеси обробки даних, а й організацію самої інформаційної системи, тому творча робота на персональному комп’ютері і знання його можливостей є запорукою успіху у виконанні поставленого завдання.
Інформаційні системи умовно поділяються на дві головні групи: виробничі та перспективного управління . Виробничі інформаційні системи виробляють дані, які використовуються у підприємницькій діяльності. Інформаційні системи перспективного управління надають фактичну інформацію управлінцю та підтримку прийняття рішень управлінцю. Розрізняють три рівні управління: операційний, тактичний і стратегічний. Кожен з них характеризується власним набором функцій, рівнем компетенції і потребує відповідної інформації. На операційному рівні управління забезпечується формування бізнес-планів, планів виробництва, маркетингових досліджень, фінансових планів і т. п., підтримку функцій контролю.
Загалом менеджмент на операційному рівні фокусується на використанні внутрішньої інформації та вимагає високої формалізації системи, більшість рішень є структурованими. Добре визначене інформаційне середовище дозволяє найчастіше використовувати для опрацювання інформації оптимізаційні методи, як наприклад, лінійне програмування. Таким чином, виробничі інформаційні системи відносяться до операційного рівня управління і поділяються на інформаційні системи господарських операцій, інформаційні системи контролю процесів і інформаційні системи автоматизації офісів.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 08-10, 11:19 
Не в сети
Site Admin

Зарегистрирован: 18-09, 22:37
Сообщения: 177
+


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Форум закрыт Эта тема закрыта, вы не можете редактировать и оставлять сообщения в ней.  [ Сообщений: 2 ] 

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения

Найти:
Перейти:  
cron
Powered by Forumenko © 2006–2014
Русская поддержка phpBB