Інформаційні системи в менеджменті

навчальний
Текущее время: 18-10, 02:37

Часовой пояс: UTC + 3 часа




Форум закрыт Эта тема закрыта, вы не можете редактировать и оставлять сообщения в ней.  [ 1 сообщение ] 
Автор Сообщение
СообщениеДобавлено: 02-12, 01:00 
Не в сети

Зарегистрирован: 04-10, 11:52
Сообщения: 7
Поняття електронної комерції
Електронна комерція - це будь-який вид ділових операцій та угод, які передбачають використання самих передових інформаційних технологій і комунікаційних середовищ з метою забезпечення більш високої економічної ефективності в порівнянні з традиційними видами комерції.
З цього визначення випливає, що електронна комерція - це не тільки електронна торгівля. [1]
Електронна комерція - це не просто торгівля, що базується на застосуванні нових інформаційних і комунікаційних технологій у мережі Інтернет. Вона являє собою досить великий склад різних бізнес-операцій. За допомогою електронної комерції забезпечується досягнення економічних і фінансових цілей, сформульованих в місії фірми.
Сам термін "Електронна Комерція" виник практично відразу слідом за появою ЕОМ у 50-ті, 60-і роки. Це була епоха "Mainframe-based" додатків. Одними з перших таких програм були програми для транспорту - замовлення квитків, а також обмін даними між різними службами для підготовки рейсів.
1968 рік. У США було створено спеціальний комітет TDCC (Transportation Data Coordination Committee), завданням якого стало узгодження 4-х вже сформованих індустріальних стандартів для різних транспортних систем - авіації, залізничного та автомобільного транспорту. Результати діяльності цієї комісії лягли в основу нового стандарту для організації електронного обміну даними між організаціями - EDI (Electronic Data Interchange). Стандарт отримав назву - ANSI Х.12 (host-based).
70-і роки. Приблизно в той же час в Англії відбуваються такі ж процеси - пошук стандартних рішень для обміну даними. Але тут головна орієнтація була на торгівлю. З'явився набір стандартів Tradacoms для міжнародної торгівлі. Саме його Європейська економічна комісія - UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) приймає в якості міжнародних стандартів GTDI (General-purpose Trade Data Interchange standards).
Таким чином склалася ситуація співіснування 2-х систем стандартів - європейського та американського. Це не могло влаштувати торговий бізнес, який почав активне взаємопроникнення через океан, тому почався рух по об'єднанню EDI-стандартів.
80, 90-і роки. На базі стандартів GTDI з'являється міжнародний стандарт EDIFACT (Electronic Data Interchange for Administration, Commerce and Transport), прийнятий ISO (ISO 9735). В якості транспортного середовища EDIFACT використовує стандарт електронної пошти Х.400 (підмножина Х.435). Віхи розвитку самого стандарту Х.400 - версії 1984, 1988, 1992 років, стали і етапами розвитку EDIFACT. Але в США Х.12 по колишньому основний стандарт для взаємодії корпорацій за допомогою EDI. У 1997 році було намічено остаточне об'єднання EDIFACT і Х.12, але реально це не відбулося, тому що на порядок денний для EDI вийшла інша, більш актуальна проблема - можливість проведення операцій Електронної Комерції через Інтернет.
90-і роки. Бурхливе зростання Інтернет, пов'язаний з появою Web-технології, змусив аналітиків EDI кардинально переглянути свої плани щодо подальшого розвитку Електронної Комерції. З'явився новий тип бізнесу - роздрібна торгівля через Інтернет. А так як Інтернет був (і залишається) більш дешевої середовищем для передачі інформації, ніж концепція електронної пошти через накладені приватні мережі (VAN), то був створений стандарт EDIINT (EDIFACT over Internet) на базі стандартів для електронної пошти Інтернет - SMTP/S- MIME.
Термін «електронна комерція» об'єднує в собі безліч різних технологій, у числі яких - EDI (Electronic Data Interchange - електронний обмін даними), електронна пошта, Інтернет, інтранет (обмін інформацією всередині компанії), екстранет (обмін інформацією з зовнішнім світом).
Окремим випадком системи електронної комерції є електронна торгівля. Ця торгівля (оптова чи роздрібна) має на увазі, що постачальник товарів або послуг надає їх за певну плату.
Електронна комерція - Це загальна концепція, що включає в себе будь-які форми ділових операцій, здійснюваних електронним способом, і використовує різноманітні телекомунікаційні технології. Ділові операції можуть здійснюватися безпосередньо між фірмами, фірмами і замовниками, а також між фірмами та державними установами. [2]
Електронна комерція реалізується в рамках Інтернет-економіки, яку часто називають мережевий економікою (середа, в якій будь-яка компанія чи індивід, що знаходяться в будь-якій точці економічної системи, можуть контактувати легко і з мінімальними витратами з будь-якою іншою компанією чи індивідом з приводу спільної роботи, для торгівлі, для обміну ідеями і ноу-хау або просто для задоволення).
Сучасні інформаційні технології, що використовуються в системі електронної комерції, включають в себе спеціальну інфраструктуру програмного і апаратного забезпечення, загальні служби, спеціальні програми, а також правову структуру відповідні стандарти і правила.
До основних різновидів комунікаційних технологій зазвичай відносять: електронну пошту, факс, технологію електронного обміну даними (EDI) і електронні платежі (EFT). Кожен з перелічених видів технологій необхідний для забезпечення нормального функціонування системи електронної комерції.
Основу функціонування системи електронної комерції складають електронні (віртуальні) магазини. Електронні магазини представляють собою реалізоване комерсантом представництво в мережі Інтернет на основі створення web-сервера. Головна мета створення такого підприємства полягає в забезпечення продажу товарів і надання послуг іншим користувачам мережі Інтернет.
Сфери застосування системи електронної комерції досить різноманітні. Вони включають в себе широкий спектр ділових операцій (бізнес-операцій) та угод, зокрема:
ü встановлення контакту між потенційним замовником і постачальником;
ü електронний обмін необхідною інформацією;
ü передпродажну і післяпродажну підтримку клієнта, який купив товар в електронному магазині (забезпечення докладною інформацією про продукт або послугу, передача інструкцій з використання продукту, оперативні відповіді на виникаючі у покупця питання);
ü здійснення безпосередньо акту продажу товару або послуги;
ü електронну оплату покупки (з використанням електронного переказу грошей, кредитних карток, електронних грошей, електронних чеків);
ü поставку покупцю продукту, включаючи як управління доставкою та його відстеженням для фізичних товарів, так і безпосередню доставку товарів, які можуть поширюватися електронним шляхом;
ü створення віртуального підприємства, що представляє собою групу незалежних компаній, які об'єднують свої різні види ресурсів для отримання можливостей надання продуктів і послуг, недоступних для самостійно функціонуючих фірм;
ü реалізацію самостійних бізнес-процесів (сукупність пов'язаних між собою операцій, процедур, за допомогою яких реалізується конкретна комерційна мета діяльності компанії в рамках певної організаційної структури), спільно здійснюваних фірмою-виробником і її торговельними партнерами.
Не менш різноманітні і сфери діяльності, в рамках яких може здійснюватися електронна комерція. До основних сфер діяльності, де може протікати електронна комерція, відносяться: [3]
· Електронний маркетинг (Інтернет-маркетинг);
· Фінансування створення електронних магазинів, а також їх страхування;
· Комерційні операції, що включають в себе замовлення, отримання товару та оплату;
· Спільна розробка декількома компаніями нового продукту або послуги;
· Організація розподіленого спільного виробництва продукції;
· Адміністрування бізнесу (податки, митниця, дозволи, концесії тощо);
· Транспортне обслуговування, техніка перевезень і способи постачання;
· Ведення бухгалтерського обліку;
· Дозвіл конфліктних ситуацій та спірних питань.
Електронна комерція може здійснюватися на різних рівнях:
- Національному;
- Інтернаціональному (міжнародному).
Основу відмінності проведення ділових операцій на цих рівнях становлять не техніко-технологічні складові (так як електронна комерція відрізняється глобальним характером), а законодавчі. На інтернаціональному рівні (в порівнянні з внутрішньонаціональних) реалізація системи електронної комерції істотно ускладнюється. Це викликано такими факторами, як використання різних систем оподаткування, митних зборів, прийняття індивідуальних і разом з тим неоднакових угод між різними країнами, значні відмінності в застосовуваних правилах здійснення банківських операцій. Функціонування систем електронної комерції на національному рівні пов'язано в основному з представництвом фірми в мережі, рекламою, а також передпродажної і післяпродажній підтримкою.
2. Класифікація основних видів електронної комерції
Електронна комерція розвивається в рамках двох основних моделей:
В2В (Business-to-Business) і 2) В2С (Business-to-Customer). Це відповідає таким поняттям: «обслуговування юридичними особами юридичних осіб» і «обслуговування юридичними особами фізичних осіб». [4]
За кордоном історично першими виявилися моделі електронної комерції, що відносяться до категорії В2С. У середу Інтернету був перенесений звичний механізм Мото-угод (Mail Order-Telephone Order). Замовлення покупця проводився шляхом заповнення форми на web-сайті продавця, оплата товару відбувалася по пластиковій картці. Після цього товар доставлявся поштою або через кур'єрську службу. На цьому етапі розвитку електронної комерції не було мови про будь-які системах оплати за допомогою Інтернету.
У західних країнах домінують комерційні операції, оплачувані платіжними картками. Не отримали скільки-небудь широкого поширення схеми проведення платежів, побудованих навколо одного банку, в якому і продавець, і покупці мають власні розрахункові рахунки. Такі схеми називаються «платіжними системами». Домінування платіжних карток в якості засобів розрахунків в Інтернеті пояснюється їх широким розповсюдженням серед населення розвинених країн.
На сьогоднішній день найбільш розвиненим ринком електронної комерції є ринок США. Тому аналіз накопиченого досвіду в сфері електронної комерції будемо вести переважно на прикладі даних США, а також країн Західної Європи. На думку американських експертів, існує вісім основних категорій комерції, що діють в Інтернеті.
Перша категорія - великі роздрібні торгові підприємства, що продають товари безпосередньо через Інтернет відповідно до моделі прямих продажів з використанням традиційних механізмів Мото-угод і налагоджених каналів оплати і доставки товарів.
Друга категорія - великомасштабні універсальні Інтернет-портали (наприклад, AOL, Yahoo! та інші), що надають клієнтам доступ до комерційних послуг різних компаній, що працюють в різних сегментах ринку, на своєму web-просторі. Клієнт в цьому випадку отримує можливість придбати необхідний перелік товарів і послуг в одному місці, а портал заробляє на комісії від цих угод.
Третя категорія - тематичні портали (каталоги, що складаються з ряду web-сайтів), що надають доступ до послуг компаній, що працюють в якомусь одному сегменті ринку.
Четверта категорія - електронні аукціони, які працюють як «біржові майданчики». Вони надають продавцям і покупцям зручний механізм для укладання двосторонніх угод. Ця категорія комерсантів розвивається в даний час швидше за інших.
П'ята категорія - комерсанти, які торгують продуктами, що існують у цифровій формі (музика, відеозапису, тексти, онлайнові ігри і т. п.). Сюди ж відносяться комерсанти, які займаються рекламою в Інтернеті.
Шоста категорія - це сайти (набір пов'язаних між собою html-документів, що мають власне ім'я і адреса в мережі Інтернет), на яких створюються «спільноти», які об'єднують споживачів, зацікавлених в продуктах одного класу. Подібного роду сайти дозволяють споживачам отримувати економію коштів за рахунок оптових знижок. Ця категорія поки тільки починає формуватися. Вже помітно прагнення до використання цієї моделі, наприклад, у покупців складної побутової техніки і домашніх комп'ютерів.
До сьомої категорії слід віднести електронну комерцію, орієнтовану на обслуговування корпоративних клієнтів (В2В). У цьому секторі, згідно з прогнозом американських експертів, можна чекати найбільш швидке зростання.
Нарешті, восьма категорія - це різноманітні послуги з виставлення та оплату рахунків (за комунальні послуги, медичне обслуговування, страхування і т. п.).


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Форум закрыт Эта тема закрыта, вы не можете редактировать и оставлять сообщения в ней.  [ 1 сообщение ] 

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения

Найти:
Перейти:  

cron
Powered by Forumenko © 2006–2014
Русская поддержка phpBB