Інформаційні системи в менеджменті http://ism.flybb.ru/ |
|
87.Створення віртуальних компаній у межах міжнародної мережі http://ism.flybb.ru/topic293.html |
Страница 1 из 1 |
Автор: | clover07 [ 25-11, 23:23 ] |
Заголовок сообщения: | 87.Створення віртуальних компаній у межах міжнародної мережі |
Віртуальна організація являє собою мережу ділового співробітництва, що охоплює основний бізнес цієї організації, її зовнішнє оточення (постачальників, споживачів і т. ін.), функціонування яких координується і поєднується за допомогою сучасних інформаційних технологій і засобів телекомунікацій. Саме останні разом з мережоподібними принципами організації багато в чому забезпечили формування віртуальних організацій, оскільки вони роблять принципово не обов'язковою фізичну наявність менеджерів на робочих місцях. Віртуальні колективи групують людей у міру виникнення необхідності створювати певну вартість для задоволення специфічних потреб. При цьому не виникає фізичного колективу як організації, а відбувається лише об'єднання особливих відмітних здібностей у систему, що стає здатною створювати необхідну вартість. Простір віртуалізації підприємств охоплює три основні категорії явищ: віртуальний ринок — ринок товарів і послуг, що існує на основі комунікаційних і інформаційних можливостей глобальних мереж (Інтернет); віртуальну реальність, тобто відображення та імітацію реальних розробок і виробництва в кібернетичному просторі, що одночасно є й інструментом, і середовищем; віртуальні (мережоподібні) організаційні форми. Основні характеристики віртуальної форми організації такі: відкрита розподілена структура; гнучкість; пріоритет горизонтальних зв'язків; автономність і вузька спеціалізація членів мережі; високий статус інформаційних і кадрових засобів інтеграції. При створенні віртуальної організації може виникнути низка проблем, що полягають у необхідності: детального вивчення партнерської компанії, особливо її базової компетенції; визначення організаційної придатності партнерської компанії як у технологічному, так і в соціальному плані; створення високого рівня довіри між компаніями-партнерами; формування коопераційного менеджменту з метою координації діяльності територіально розподілених партнерських компаній і встановлення взаємозв'язків, що заслуговують довіри, між компаніями-партнерами. До віртуальної організації висуваються такі вимоги: • кожний учасник мережі повинен мати доступ до будь-якої інформації про організацію; • використовується стратегія інтеграції даних і відомостей, яка забезпечує можливість спеціалістам різних профілів включатись у роботу мережних організацій; • спеціальні ІС повинні забезпечувати для всіх учасників мережі єдине "бачення" організації - хто, у якій команді задіяний, над чим вона працює тощо. Завдяки можливості працювати вдома з використанням телетехніки і телекооперації зникає необхідність просторового зосередження персоналу, отже стає можливою організація віртуального офісу. Віртуальний офіс - це інформаційно-технологічне поєднання близьких і віддалених суб'єктів і підрозділів, яке за рахунок віртуальної цілісності дозволяє розглядати його як реально існуюче. Реалізація "віртуального офісу" можлива завдяки наявності комп'ютерно-телекомунікаційних технологій, які дозволяють швидке передавання у просторі повідомлень, інтеграцію повідомлень, які генеруються різними підрозділами офісу у різних форматах, за допомогою комп'ютера в деяку цілісну структуру, і пов'язати віддалені підрозділи через комп'ютерну мережу. Створення мережної організації потребує формування інформаційного потоку між її учасниками. При цьому необхідно забезпечити: швидкий доступ нових учасників до накопичених інформаційних матеріалів; швидкий доступ учасників до нових інформаційних матеріалів: можливість швидкого встановлення прямих багатосторонніх зв'язків між учасниками. Технічне рішення цих вимог забезпечується за рахунок Web-сервера, на якому публікуються всі робочі матеріали з докладною рубрикацією у комбінації з системою електронних списків розсилки (на базі електронної пошти Internet-форумів). Світова комп'ютерна мережа INTERNET надає можливість обміну послугами у світовому масштабі, а також торгівлю будь-яким товаром, тобто існує можливість такої організації і партнерства у веденні бізнесу, при яких не потрібні особисті зустрічі партнерів, оформлення керуючого центру організації у вигляді деякого конкретного офісу, географічної адреси. Надзвичайно ефективним є використання таких організаційних форм у туризмі, рекламі, пошуку і наданні робочих вакансій в Україні та закордоном, комерційному забезпеченні освіти і наукової діяльності, маркетингу, організаційній підготовці проектів майже в усіх галузях комерційної діяльності. В усіх цих сферах можна знаходити і залучати зарубіжних партнерів через комп'ютерну мережу. Партнери по бізнесу можуть знаходитись у різних точках планети і не знати один одного особисто, ніколи не зустрічатись і тим не менш успішно вести прибуткову справу. Такий спосіб організації бізнесу за допомогою комп'ютерної мережі одержав назву "віртуальна корпорація". Це особливий тип організації, яка дозволяє знаходити зарубіжних партнерів, вступати з ними у довірчі відносини за схемою "послуга за послугу" або "гроші за послугу" і, проводячи реальні угоди, одержувати прибуток. Перевага такого способу ведення бізнесу полягає в його демократичності. Партнери можуть бути об'єднані тим, що в одному місці планети є товар або можливість надати послугу, які потрібні в іншому місці планети. Якщо у цих місцях з'являються дві людини, одна з яких, використовуючи комп'ютерну мережу, може надати послугу або виробити товар, а інша використати їх або продати у себе і між цими людьми через комп'ютерну мережу здійснюється сталий зв'язок "послуга (товар) — гроші", то у цьому разі і з'являється прообраз віртуальної корпорації. Класичним прикладом віртуальної корпорації є сама мережа INTERNET. Причиною її успіху перш за. все є її демократичність, загальнодоступність і відсутність центру, який диктує правила. |
Страница 1 из 1 | Часовой пояс: UTC + 3 часа |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |