Інформаційні системи в менеджменті

навчальний
Текущее время: 28-03, 17:55

Часовой пояс: UTC + 3 часа




Форум закрыт Эта тема закрыта, вы не можете редактировать и оставлять сообщения в ней.  [ 1 сообщение ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: 117. Чатові системи.
СообщениеДобавлено: 06-11, 00:52 
Не в сети

Зарегистрирован: 23-09, 19:15
Сообщения: 7
Чат— засіб для швидкого обміну текстовими повідомленнями між користувачами інтернету у режимі реального часу.
Зазвичай, під словом «чат» мається на увазі інтернет-ресурс з можливостями чату, чат-програма, рідше - сам процес обміну текстовими повідомленнями.

З розвитком інформаційних технологій стали можливим ще більш глобальні комунікації.
Історичним «докомпютерним» попередником чатів, безсумнівно, був телефон. Ні пошта, ні телеграф не дозволяли спілкуватися в реальному часі і не були доступні в домашній обстановці. Винахід і поширення телефону по планеті викликало справжню революцію в засобах і способах спілкування. Можливість поговорити зі співрозмовником на іншій стороні Землі здавалася справжнім дивом.
У другій половині XX століття почали бурхливо розвиватися комп'ютери. Однак довгий час вони були великими і дуже дорогими, що перешкоджало тому, щоб витрачати дорогоцінний машинний час на забави з обміном повідомленнями замість розрахунків атомних бомб. До того ж, до кінця 60-х років вони не були пов'язані один з одним. Предок Інтернету, мережа ARPANET, в 1969 році нараховувала лише чотири пов'язаних один з одним наукових комп'ютера. Трохи пізніше, в 1971 році, була придумана електронна пошта, яка стала надзвичайно популярна зважаючи своєї зручності. Поступово з'явилися нові служби повідомлень, такі, як списки поштової розсилки, групи новин і дошки оголошень. Однак у той час мережа ARPANET ще не могла легко взаємодіяти з іншими мережами, побудованими на інших технічних стандартах, що ускладнювало її поширення. Але тим не менш, ця проблема незабаром була вирішена після переходу мереж на протокол обміну даними TCP / IP, який успішно застосовується до цих пір. Саме в 1983 році термін «Інтернет» закріпився за мережею ARPANET.
Програми для обміну текстовими рядками, незважаючи на простоту самої ідеї, з'явилися не одразу. У 1980-x з'явилася система Freelancing 'Round table. Однак по-справжньому популярним став розроблений в 1988 році протокол, названий Internet Relay Chat (IRC), що приблизно можна перекласти як ретрансльована інтернет-розмова. Десь у цей же час з'явилося і поширилося саме поняття «чат». Спілкування в IRC швидко стало популярним через простоту процесу та дружності середовища. У 1991 році під час операції «Буря в пустелі» була організована IRC-трансляція новин - повідомлення з усього світу збиралися в одному місці і в режимі реального часу передавалися в IRC. Є відомості, що подібним чином IRC використовувався і під час путчу в СРСР, коли користувачі з Москви моментально повідомляли всьому світу про події на вулицях.
Для клієнтів IRC, написано безліч ботів, наприклад, Eggdrop, автоматизують багато рутинних операції. Найвідомішим із клієнтів IRC став mIRC; завдяки простій та ефективній системі команд для нього було написано безліч скриптів, які також дозволяють виконувати широкий спектр дій. Боти і mIRC-боти використовуються для різних ігор в каналах - «Мафія», «Вікторина», та інших.
Розробники IRC настільки добре продумали його архітектуру, що її з тих пір практично не було потрібно змінювати. Звичайно, у нього є недоліки: короткі повідомлення, проблема з кодуваннями, неможливість подивитися історію повідомлень при підключенні. Однак він був і залишається популярним засобом для чату, хоча й значною мірою потіснений зі своїх позицій. Зокрема, в 1998 році був придуманий схожого призначення протокол Jabber - навіть його назву (англ. jabber балаканина, базікання; тарабарщина) надсилало до слова chat. Jabber містив в собі багато технічні нововведення і поступово набув широкого поширення, а також став основою багатьох сервісів.

Існує декілька різновидів програмної реалізації чатів:

HTTP або веб-чати.
Такий чат виглядає як звичайна веб-сторінка, де можна прочитати останні кілька десятків фраз, написані учасниками чату та модераторами. Сторінка чату автоматично оновлюється із заданою періодичністю.
Чати, що використовують технологію Adobe Flash.
IRC, спеціалізований протокол для чатів.
Програми-чати для спілкування в локальних мережах (наприклад, Vypress Chat, Intranet Chat, Pichat). Часто є можливість передачі файлів.
Чати, реалізовані поверх сторонніх протоколів (наприклад чат, що використовує ICQ).
Чати, що працюють за схемою клієнт-сервер, це дозволяє використовувати їх в мережах зі складною конфігурацією, а також керувати клієнтськими додатками (наприклад, Mychat, Jabber)
За кількістю осіб, що беруть участь у комунікації, чати поділяються на:
all2all - групові (наприклад, IRC, Jabber, Yahoo! Chat, AVACS Live Chat, Mychat);
p2p - персональні (наприклад, ICQ, Jabber, Skype, Yahoo! Messenger, AOL Instant Messenger, Hamachi) - особисте спілкування

Веб-чати.
Говорячи про мережевому спілкуванні, неможливо не сказати про веб-чатах, широко розповсюджувалися в 90-і роки XX століття і залишаються досить популярними і досі. Досить часто під власне чатом на увазі саме веб-чат, що, звичайно, не зовсім вірно. Веб-чати базувалися на технологіях всесвітньої павутини, HTTP і HTML. Спочатку вони представляли собою сторінку з розмовою і містить форму, за допомогою якої введений текст надсилається на сервер. Сервер додавав нові повідомлення в текстову область, видаляв старі і оновлював файл. Важливо зауважити, що такий чат здійснювався з помітною затримкою в десятки секунд, через те, що веб-засоби не дозволяли серверу повідомити клієнта про зміни - клієнт міг тільки запитувати дані сам з деякою періодичністю. Через це за веб-чатами закріпилася репутація «гальмівних», хоча пізніше стан справ і було виправлено із застосуванням технологій AJAX і Flash. Інші системи повідомлень не мали такого недоліку, оскільки розроблялися без подібних технічних обмежень.
Також веб-чати сумно відомі як мішені для атак на користувачів із застосуванням «дірок» в HTML. Хоча, до теперішнього дня всі великі сервера вже достатньою мірою захистилися від атак, чому немало сприяли їх зломи в минулому.

Відео-чати.
З часом, крім звичайних текстових чатів були придумані відео, а також голосові чати. Відеочати - це обмін текстовими повідомленнями плюс транслювання зображень з веб-камер. Спочатку це були не відео, а скоріше, фото-чати: через низьку пропускну здатність каналів відправляються не відеопотік, а картинка з деякими інтервалами, що однак, давало можливість досить оперативно спостерігати зміну емоцій у співрозмовника і було значним проривом. Пізніше, звичайно, став транслюватися відеопотік, хоча і з низьким дозволом. Веб-камери є простими і дешевими, хоча зворотний бік цього - низька роздільна здатність відео та його погану якість. Зображення виходить з поганою передачею кольору, зашумлене. Однак для цілей спілкування такої якості більш ніж достатньо.
Голосові чати теж з'явилися розвитком ідей обміну повідомленнями. В даний час у комп'ютерних іграх широко застосовується система TeamSpeak, що дозволяє спілкуватися голосом між членами команди, не відволікаючись від управління грою. А спілкування по Skype більше нагадує розмову по телефону, ніж чат, хоча можливість відправки звичайних текстових повідомлень в ньому теж присутня.
Системи миттєвих повідомлень
Основна стаття: Програма обміну миттєвими повідомленнями
Програми миттєвого обміну повідомленнями використовуються для обміну повідомленнями через Інтернет в реальному часі через служби миттєвих повідомлень (Instant Messaging Service, IMS). Передаватися можуть текстові повідомлення, звукові сигнали, зображення, відео, а також проводитися такі дії як спільне малювання, ігри тощо.

Телечати.
Використовуються на телеканалах таких як MTV, RU.TV, Bridge-TV. Повідомлення передається шляхом відправки SMS з мобільного. Найчастіше це оголошення про знайомства або поздоровлення зі святами. Також на деяких каналах ведеться спілкування з Ді-джеєм або ведучим.Однак, більшість повідомлень платні.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Форум закрыт Эта тема закрыта, вы не можете редактировать и оставлять сообщения в ней.  [ 1 сообщение ] 

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения

Найти:
Перейти:  
cron
Powered by Forumenko © 2006–2014
Русская поддержка phpBB