Інформацíйна систéма (англ. Information system) — сукупність організаційних і технічних засобів для збереження та обробки інформації з метою забезпечення інформаційних потреб користувачів.
Інформаційна система, як система управління, тісно пов’язується, як з системами збереження та видачі інформації, так і з іншої - з системами, що забезпечують обмін інформацією в процесі управління. Вона охоплює сукупність засобів та методів, що дозволяють користувачу збирати, зберігати, передавати і обробляти відібрану інформацію. Інформаційні системи існують з моменту появи суспільства, оскільки на кожній стадії його розвитку існує потреба в управлінні.
Інформаційні системи – це сукупність різноманітних взаємопов’язаних або взаємозалежних усебічних відомостей про стан об’єкта управління та процеси, що відбуваються на ньому і які виражені в показниках і інших інформаційних сукупностях, зібраних та оброблених за допомогою технічних (інформаційних і обчислювальних) засобів за визначеною методикою та заданих алгоритмах, і які відповідають вимогам керівної системи при її впливі на керовану.
Місія ІС на підприємстві – це виробництво необхідної для організації інформації для забезпечення ефективного управління всіма ресурсами, створення інформаційного і технічного середовища для управління організацією.
Інформаційна система може існувати і без застосування комп’ютерної техніки – це питання економічної необхідності. В будь-якій інформаційній системі управління вирішуються задачі трьох типів:
задачі оцінки ситуації (деколи їх називають задачами розпізнавання образів);
задачі перетворення опису ситуації (розрахункові задачі, задачі моделювання);
задачі прийняття рішень (в тому числі і оптимізаційні).
Призначення ІС полягає в описі економічного об’єкта, його станів, взаємодій, що виражаються через економічні показники. Вона покликана своєчасно подавати вищому рівню управління необхідну, повну і достатню інформацію для прийняття управлінських рішень, якість котрих забезпечує ефективну діяльність об’єкта управління.
Спектр впливу ІС на діяльність підприємства надзвичайно широкий. ІС допомагають менеджерам різних рівнів вирішувати такі завдання:
• переборювати прірву між економікою і математикою;
• пропонувати ефективні методи вирішення економічних завдань;
• сприяти узгодженню економічних зв’язків;
• входити в єдиний інформаційний простір.
До основних завдань ІС відносять:
• виявлення джерел інформації;
• затрати, реєстрація, оброблення та видача інформації про стан виробництва й управління;
• розподіл інформації між керівниками, підрозділами відповідно до їх участі в управлінні.
Основою створення таких систем є децентралізація структури ІС та організовування розподіленої обробки інформації.
|