Інформаційні системи в менеджменті

навчальний
Текущее время: 17-11, 02:09

Часовой пояс: UTC + 3 часа




Форум закрыт Эта тема закрыта, вы не можете редактировать и оставлять сообщения в ней.  [ Сообщений: 2 ] 
Автор Сообщение
СообщениеДобавлено: 06-10, 21:58 
Не в сети

Зарегистрирован: 23-09, 19:15
Сообщения: 7
Розширення можливостей ПК, засобів телекомунікацій, засобів введення-виведення та зберігання даних зумовило зростання обсягів інформації, яка стала доступною в системі управління підприємствами. Водночас традиційні схеми прямого використання даних у процесах управління все виразніше демонстрували свою недосконалість. Це виявляється в тому, що традиційні засоби оброблювання інформації стають непридатними при аналізі великих обсягів даних різної структури. У зв'язку з цим зростає роль спеціаліста, який на основі своїх фахових знань та навичок з допомогою різнотипних систем оброблення інформації зможе прийняти ефективне рішення. Адже, автоматизовані процедури оброблення даних не передбачають врахування нетипових випадків, орієнтації на такі стратегічні категорії, як доцільність, результативність, адекватність рішень до нестандартних ситуацій. А існуючі засоби ділової графіки в електронній техніці не спроможні безпосередньо перетворювати і доводити до особи, що приймає рішення, обсяги даних, які підтримуються сучасними апаратними засобами.
В рамках систем підтримки прийняття рішень (СППР) у менеджменті використовуються методи і моделі, що в даному контексті мають таке значення:
Методи – це способи маніпулювання масивами ретроспективних даних з метою одержання (вибірки) значимої для користувача прогнозованої і релевантної інформації, а також закономірностей предметної сфері.
Моделі – це сформовані за допомогою спеціальних інструментальних засобів представлення про організацію і її оточення, що дозволяють із заданим ступенем наближення прогнозувати зміни в реальній ситуації. Таке поняття моделі підкреслює аспект використання засобів імітаційного моделювання.
Інтелектуальні системи, які використовують методи і моделі певної предметної сфери, здатні проводити імітаційне моделювання бізнесу, в ідеалі повинні доповнювати і посилювати можливості СППР. Загальна або деталізована інформація на виході „методичних” (проблемно-орієнтованих) інтелектуальних систем може бути основою для імітаційних моделей в бізнесі. У той же час моделювання гіпотетичних бізнес-ситуацій, реалізоване предметно-орієнтованими системами, наприклад, динамічними системами структурного моделювання, дозволить на виході одержувати прогнози, деталізовані в показниках діяльності організації. Ці прогнози можуть знову „оброблятися” із застосуванням інтелектуальних систем для пошуку узагальнень чи для виявлення оптимальних рішень, а результуюча інформація знову буде надходити на вхід імітаційних моделей СППР.
Традиційні системи зорієнтовані, насамперед, на таких користувачів, як менеджери нижньої ланки й обслуговуючий персонал. Вони застосовуються для автоматизації рутинних (повторюваних) операцій і характеризуються великим числом маленьких транзакцій з обмеженою сферою дії.
Інтелектуальні технології розроблені для дослідження, аналізу та відповідного представлення (візуалізації) інформації і призначені для експертів (аналітиків), а також менеджерів середньої і вищої ланки.
Процес підготовки рішень, як правило, охоплює три стадії:
• пошук ключових проблем предметної сфери;
• аналіз і підтвердження знайдених тенденцій і винятків;
• представлення (візуалізація) знайдених залежностей і їхня передача користувачу.
При виконанні першої стадії менеджер, що готує рішення (аналітик), розкриває і вивчає властиві для певних даних предметних сфер знань (тенденції, порівняння, винятки). Винятки чи відхилення в даному контексті дуже важливі для інтенсифікації і стимулювання творчого процесу пошуку рішення і представляють специфічні комбінації факторів, що не відповідають цілям чи очікуванням менеджера. Надалі такі винятки можуть стати причиною більш глибокого вивчення даних, що лежать в основі винятків.
На другій стадії підготовки рішення менеджер (аналітик) має потребу в підтвердженні й інтерпретації виявлених елементів знань. Процес підтвердження містить процедури, що дозволяють визначити залежності, а також спрогнозувати зміни в явищах перш, ніж вони здійснять негативний вплив; оцінити силу впливу різних факторів на результат і ступінь близькості аналізованих даних до реальності. Оскільки час відведений на прийняття рішень є обмеженим, ІС, що використовуються на цій стадії, повинні бути надійними, мати зручний інтерфейс і забезпечувати можливість для користувача повторення етапів дослідження за результатами аналізів даних. Інструментами, що підтримують стадію підтвердження, можуть бути дисперсійний і кластерний аналіз, регресійні моделі, нейронні мережі, а також методи, що ініціюють дерево рішень.
Ціль заключної стадії підготовки рішень – це візуалізація знайдених залежностей у формі, зручній для користувача. Без візуалізації, як підкреслювалося, неможливе результативне креативне мислення. Візуалізація реалізується за допомогою формувачів звітів та графіків. Формувачі мають, як правило, мультимедійне розширення і можуть змінювати інформацію динамічно по мірі зміни даних. Сервісні можливості формувачів дозволяють виключити яку-небудь спеціальну підготовку даних, наприклад, розміщення даних в електронній таблиці, їхнього переміщення в програми побудови графіків. ІС надають також можливості для переміщення результатів аналізу у формат традиційної ІС. Ці функції підтримуються інтерактивними переглядачами звітів, мультимедійної і графічної інформації.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 08-10, 12:02 
Не в сети
Site Admin

Зарегистрирован: 18-09, 22:37
Сообщения: 177
+


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Форум закрыт Эта тема закрыта, вы не можете редактировать и оставлять сообщения в ней.  [ Сообщений: 2 ] 

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения

Найти:
Перейти:  

cron
Powered by Forumenko © 2006–2014
Русская поддержка phpBB